Stunt Rally – nie widzi bibliotek

Home Fora Pomoc Gry Stunt Rally – nie widzi bibliotek

Ten wątek zawiera 7 odpowiedzi, ma 3 uczestników, ostatnio zmodyfikowany przez xpris xpris 5 lata, 5 miesięcy temu.

Oglądasz 8 posty - 1 do 8 (z 8 ogółem)
  • Autor
    Posty
  • #625
    xpris
    xpris
    Participant

    Witajcie.
    Już jakiś czas temu się z tym męczyłem jeszcze na MGA2.
    Teraz na MGA3 mam to samo. Chodzi o grę Stunt Rally. Sprawdzałem na wersji 1.6 i najnowszej 1.9 i ciągle jest tak samo. Nie ważne czy pobiorę ją z z repo na sourceforge czy za pomocą klienta cyfrowej dystrybucji Desura.

    Otóż gra nie widzi bibliotek, które ma pod nosem. W katalogu głównym jest folder lib w którym są domyślnie wszystkie biblioteki. Także próbowałem zainstalować je w systemie z repo – też nie pomogło.

    Odpalenie gry w konsoli wypluwa taki błąd:
    [x@localhost ~]$ /home/x/stunt-rally/bin/stuntrally_x86_64
    /home/x/stunt-rally/bin/stuntrally_x86_64: error while loading shared libraries: libboost_system.so.1.46.1: cannot open shared object file: No such file or directory

    Próbowałem odpalać też wersję x86 ale było identycznie. Ktoś wie jak zmusić grę do skorzystania z tych bibliotek albo z systemy albo z folderu lib?

    #626
    napcok
    napcok
    Keymaster

    Spróbuję zrobić paczkę … Stuntrally potrzebuje mygui oraz ogre-cg-plugin, których nie ma w repozytoriach. Także trochę to pewnie potrwa.

    Manjaro.PL | Linux is like a wigwam, no windows, no gates an Apache inside

    #627
    m123456
    m123456
    Moderator

    Przejdź do rozpakowanego katalogu i uruchom grę ze skryptu (skrypt zwie się stuntrally). Co wypluwa konsola?

    #629
    napcok
    napcok
    Keymaster

    @xpris: Wrzuciłem paczki do repo 32bit dla MGA3. Jak możesz to sprawdź, u mnie się odpala, ale pograć za bardzo nie mogę – karta graficzna na płycie – a ta gra ma spore wymagania.

    Manjaro.PL | Linux is like a wigwam, no windows, no gates an Apache inside

    #630
    xpris
    xpris
    Participant

    Skrypt też próbowałem wcześniej odpalać. Wynik:
    [x@localhost ~]$ /home/x/stunt-rally/stuntrally
    /home/x/stunt-rally/bin/stuntrally_x86_64: error while loading shared libraries: libopenjpeg.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

    W systemie mam pakiet libopenjpeg5-1.5.1-3.mga3, więc powinno załapać.

    Zainstalowałem z tej paczki, niesteety mnam system x64 i były problemy z konfliktami pakietów. Dałem więc rpm -i –nodeps i poszło. Jednak nie chce się uruchomić:
    [x@localhost ~]$ /usr/games/stuntrally
    /usr/games/stuntrally: error while loading shared libraries: libboost_thread.so.1.52.0: cannot open shared object file: No such file or directory

    #633
    napcok
    napcok
    Keymaster

    Wrzuciłem paczki src.rpm na serwer http://repo.mageia.org.pl/3/SRPMS/?C=M;O=D
    więc jeśli chcesz możesz sobie przekompilować pod 64bit.
    Potrzebne są mygui, stuntrally i ogre-cg-plugin.

    Manjaro.PL | Linux is like a wigwam, no windows, no gates an Apache inside

    #634
    m123456
    m123456
    Moderator

    Skrypt też próbowałem wcześniej odpalać. Wynik:
    [x@localhost ~]$ /home/x/stunt-rally/stuntrally
    /home/x/stunt-rally/bin/stuntrally_x86_64: error while loading shared libraries: libopenjpeg.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

    W systemie mam pakiet libopenjpeg5-1.5.1-3.mga3, więc powinno załapać.

    Pobierasz i rozpakowujesz rpm-a libopenjpeg2/lib64openjpeg2 z repozytorium Mga1, wrzucasz biblioteki z tej paczki do katalogu z bibliotekami gry.

    #645
    xpris
    xpris
    Participant

    Cześć.
    Wrzucenie tej biblioteki pomogło, jeszcze co prawda musiałem wrzucić kilka następnych, ale podziałało. Swoją drogą prościej byłoby gdyby była jakaś komenda w konsoli pokazująca jakich bibliotek nie ma dla danej aplikacji. Coś chyba takiego było, bo jak instalowałem “nieoficjalnie” Steam na MGA2 z jakiejś instrukcji to właśnie z czegoś takiego korzystałem, wklepywało się i pokazywało jakie libsy są “not found”.

    Co do tej paczki, jak znajdę chwilę spróbuję przebudować na x64.

    Wielkie dzięki.

Oglądasz 8 posty - 1 do 8 (z 8 ogółem)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć w tym wątku.